Arabuluculuk.jpg

​Arabuluculuk ve Alternatif UyuÅŸmazlık Çözüm Yolları

Arabuluculuk​

Alternatif UyuÅŸmazlık Çözümü, tarafsız bir üçüncü kiÅŸinin taraflara, uyuÅŸmazlığın ortadan kaldırılması için yardımcı olduÄŸu, uyuÅŸmazlıkların mahkeme dışı çözüm yollarıyla etkin, hızlı ve daha düÅŸük maliyetle çözüme kavuÅŸturulması için düÅŸünülen çözüm yollarına verilen genel addır.

Dava ÅŸartı olarak arabuluculuk kurumu hukukumuza ilk defa 7036 sayılı Ä°ÅŸ Mahkemeleri Kanunuyla girmiÅŸtir. 25/10/2017 tarihli 30221 sayılı Resmi Gazete ile yayımlanan 7036 sayılı Ä°MK’nın 3. maddesi uyarınca iÅŸ hukuku yargılamalarında arabuluculuk dava ÅŸartı olarak getirilmiÅŸtir.

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na eklenen 5/A maddesi uyarınca 1.1.2019 tarihi itibariyle Kanunun 4.üncü maddesinde ve diÄŸer kanunlarda belirtilen ticari davalardan, konusu bir miktar paranın ödenmesi olan alacak ve tazminat talepleri hakkında dava açılmadan önce arabuluculuÄŸa baÅŸvurulmuÅŸ olması dava ÅŸartı olarak kabul edilmiÅŸtir.

Tarafların üzerinde mutabakata vardığı Arabuluculuk AnlaÅŸma Tutanağı, icra kabiliyeti bakımından Mahkeme ilamlarına eÅŸdeÄŸer nitelikte olup, anlaÅŸmaya uyulmaması durumunda ilamlı icra yoluyla alacağın tahsili mümkündür.

​

Çınar Hukuk ve Arabuluculuk Bürosu olarak, Arabulucu Avukat Muammer ÇINAR ve Arabulucu Avukat Fatma ÇINAR önderliÄŸinde gerek iÅŸçi-iÅŸveren uyuÅŸmazlıklarında gerekse ticari uyuÅŸmazlıklarda dava ÅŸartı olan (zorunlu) arabuluculuk hizmeti ve ihtiyari arabuluculuk hizmeti vererek uyuÅŸmazlıkların mahkemeye taşınmadan kısa sürede çözülmesini saÄŸlamaktayız.