aym.jpg

AYM Bireysel BaÅŸvuru

​​Türkiye Cumhuriyeti Anayasası 5. maddesinde Devletin amaç görevleri belirtilmiÅŸtir. "Devletin temel amaç ve görevleri, Türk milletinin bağımsızlığını ve bütünlüÄŸünü, ülkenin bölünmezliÄŸini, Cumhuriyeti ve demokrasiyi korumak, kiÅŸilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluÄŸunu saÄŸlamak; kiÅŸinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle baÄŸdaÅŸmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddi ve manevi varlığının geliÅŸmesi için gerekli ÅŸartları hazırlamaya çalışmaktır."  Anayasamızın bu maddesi gereÄŸince Anayasa Mahkemesine Bireysel BaÅŸvuru yapma hakkı kabul edilmektedir.

Bireysel baÅŸvuru, temel hak ve özgürlükleri kamu gücünün eylem veya iÅŸlemleriyle ihlal edilmiÅŸ gerçek veya özel hukuk tüzel kiÅŸilerinin, olaÄŸan kanun yollarını tükettikten sonra baÅŸvurabildikleri olaÄŸanüstü bir kanun yoludur. Bu noktada ilgili mevzuat kapsamında korunan temel hak ve hürriyeti ihlal edildiÄŸini düÅŸünen gerçek veya tüzel kiÅŸiler Anayasa Mahkemesi’ne ve Avrupa Ä°nsan Hakları Mahkemesi’ne bireysel baÅŸvuruda bulunabilmektedirler.

Ä°hlale neden olduÄŸu ileri sürülen iÅŸlem, eylem ya da ihmal için kanunda öngörülmüÅŸ idari ve yargısal baÅŸvuru yollarının tamamının bireysel baÅŸvuru yapılmadan önce tüketilmiÅŸ olması gerekir.

Çınar Hukuk ve Arabuluculuk Bürosu olarak, temel hak ve hürriyetleri kamu gücü tarafından ihlal edilen gerçek ve tüzel kiÅŸiler adına Anayasa Mahkemesi’ne bireysel baÅŸvuru hizmeti vermekteyiz.