iÅŸ.jpg

Ä°ÅŸ Hukuku

Ä°ÅŸ hukuku; iÅŸçi ve iÅŸveren iliÅŸkilerini, iÅŸçi ücretlerini, çalışma ÅŸartlarını ve iÅŸçi ve iÅŸveren sendikalarını kapsayan, bu alandaki konuları araÅŸtıran bir hukuk dalıdır.

İş hukukunda arabuluculuk kurumu hukukumuza ilk defa 7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanunuyla Dava şartı olarak girmiştir. 25/10/2017 tarihli 30221 sayılı Resmi Gazete ile yayımlanan 7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanununun 3. maddesi uyarınca iş hukuku yargılamalarında arabuluculuk dava şartı olarak getirilmiştir.

Ä°ÅŸ hukukunu bireysel ve toplu iÅŸ hukuku ÅŸeklinde ikiye ayırmak mümkündür. Bireysel iÅŸ hukuku iÅŸçilerin iÅŸverenler ile bireysel iliÅŸkilerini düzenlerken, toplu iÅŸ hukukunda ise iÅŸçi ve iÅŸverenlerin kendi aralarında oluÅŸturdukları sendikalar neticesinde ortaya çıkan iliÅŸkileri düzenlenmektedir.

Sosyal Güvenlik Hukuku, toplumdaki bireylerin sosyal refahını saÄŸlayan, bireyler yönünden oluÅŸabilecek riskleri önleme ve toplumun gelirlerinin azalmasını, giderlerinin artmasını engelleme amacı taşıyan özel hukuk kurallarını aÅŸan bir takım kurallardan oluÅŸan bir hukuk dalıdır.

Çınar Hukuk ve Arabuluculuk Bürosu olarak, Ä°ÅŸ Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanında gerek iÅŸçi vekili gerekse iÅŸveren vekili olarak sunduÄŸumuz hizmetlerin bazıları ÅŸunlardır:

• Dava Åžartı (zorunlu) ve ihtiyari iÅŸçi-iÅŸveren arabuluculuk sürecinin yürütülmesi,

• Kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, fazla mesai ücretlerine iliÅŸkin davalar,

• Ä°ÅŸe iade davaları,

• EYT emeklilik süreci için Hizmet Tespit davaları, ("EYT Hizmet Tespit Davaları" yazımıza ulaÅŸmak için tıklayınız.)

• Ä°ÅŸ Kazalarından kaynaklanan tazminat davaları,

• Kötü Niyet Tazminatı Davaları,

• Sendikal tazminat davaları

• Ä°ÅŸçi-Ä°ÅŸveren UyuÅŸmazlıkları,

• Ä°ÅŸ sözleÅŸmelerinin düzenlenmesi ve deÄŸiÅŸtirilmesi,

• Toplu Ä°ÅŸ SözleÅŸmeleri hazırlanması, yorumlanması ve davaları,

Ä°ÅŸ Hukuku alanında yazılan yazılarımıza ulaÅŸmak için tıklayınız.